utorok 24. februára 2015

Ako som prežila 50 odtieňov sivej

Na 50 odtieňov ma priviedla zvedavosť. Mediálnej kampani a nadšeniu kamarátok sa jednoducho nedalo odolať, a tak som sa rozhodla, že dám filmu aspoň šancu. Tu sú moje dojmy z kina. ;)

Upozornenie: Pravdepodobne prezrádzam dôležité momenty deja, ale nebojte, toho tam až tak veľa nebolo.

Pred filmom:

1. Prvú spoludiváčku som stretla už v autobuse. Bola to dáma okolo  štyridsiatky, a keď sa jej známa, ktorú náhodou stretla v autobuse, spýtala, na čo ide do kina, pošepkala jej to a ja už som vedela, že ideme spolu.
2. Ešte nikdy som nevidela také plné kino. (Bola som tri dni po premiére.) Okrem mladých žabiek (tým myslím seba) sa to hemžilo ženami v zrelom veku a ich mužíkmi s nešťastnými výrazmi.
3. Okrem nepríjemné dlhých radov na občerstvenie (bože, veď ja som v kine nikde nejedla, prečo už aj ja patrím ku chrúmajúcim a sŕkajúcim?!) sme neprimerane dlho čakali aj na samotný film. Prúd reklám bol nekonečný!  

Herci:
4. Dakota Johnson bola celkom fajn - vtipná a šikovná herečka - ibaže Anastazia Steelová bola -  hlavne vinou autorky knihy -  nedozretý charakter, a tak mi na tej ženskej stále niečo prekážalo.
5. Jamie Dornan mal niekoľko super svetlých momentov, kedy som sa prinajmenšom pousmiala. Jasné, že mohli vybrať niekoho lepšieho, ale až tak úplne by som ho neodvrhávala, dievčatá. ;)
weheartit



O filme:
6. Po každej druhej scéne som sa pýtala, či to tak bolo aj v knihe. Ja som ju totiž nevydržala čítať a okrem niekoľkých šteklivých scén ma to vôbec nebavilo. Na moje zdesenie podľa mojej kamarátky niektoré scény a dialógy naozaj knihu kopírovali a ja som si uvedomila, ako veľmi zle je ten "bestseller" napísaný. Pritom ten námet je celkom použiteľný.
7. Pobavilo ma hromadné zhíknutie, keď diváčky zbadali Anastaziine chlpaté nôžky. Nečakala som, že si to všimnú úplne všetci.(Mňa varovala kamarátka.)
8. Keď sa Anastazia na konci filmu priznala Christianovi, že sa do neho zamilovala, prišlo mi to úplne nelogické a zvláštne a stále sa točiace dokola.
9. Polovicu trvania filmu (a dosť dlhý čas po ňom) som sa rozčuľovala, prečo si Anastazia nevybrala radšej svojho kolegu zo železiarstva. Mne bol oveľa sympatickejší!
10. Najviac sa mi páčila scéna vo vrtuľníku. Vtedy som si po prvýkrát povedala, že "hurá, autentická scéna", lebo v jej situácii by som asi mala ústa otvorené tiež.
11.Všetky sexuálne scény mi pripadali na jedno kopyto. Dosť nuda, asi sa mi viac páči klasika, kde figuruje aj nejaký cit.
12. Občas mi bolo trápne za tie rozhovory a dlhé nič-nevraviace pohľady a nebrala ma ani prebraná Bellina nešikovnosť z Twilightu (50 odtieňov sivej je fan script Twilightu). Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých som vyrušovala svojimi hlasnými komentármi a smiechom. Mne zase prekážali ľudia, čo si vybrali mobil a hrali sa počas premietania.
13. Áno, niekedy to bolo aj vtipné, verím, že to nebola len náhoda.


Zhrnutie: Tou čudnou bola podľa filmu nakoniec Anastazia. Najprv odmietla všetkých chlapov v okolí, ktorí ju chceli, potom sa nechala mlátiť a hoci si to vždy užila, nepáčilo sa jej to. Korene jej "inakosti" boli vo filme aj vysvetlené - trochu zanedbávaná rodičmi a zvláštna vnútorná izolovanosť od spoločnosti.

Katka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára