pondelok 1. septembra 2014

Benátky

Na Benátky som sa tešila ako malé decko. Bol to deň D mojej dovolenky v Taliansku a preto si ho rada s vami opäť pripomeniem. 

Navštíviť Benátky som si zaumienila hneď, ako som zistila, že sa to dá, a že má cena výletu nezruinuje. Úprimne, keby som sa tam trepala zo Slovenska, stálo by ma to len o pár eur viac, ale tá 10-hodinová cesta kvôli jednému dňu, by ma asi položila.
My sme cestovali z Lignana - hodinku autobusom, potom loďkou priamo na ostrov. Unesená krásnymi budovami vykúkajúcimi z malých ostrovčekov som bola už počas plavby, no po vkročení na benátsku pevninu ma atmosféra úplne dostala. Juchú, som v Benátkach.



V meste lásky s krásnym historickým jadrom, s malými uličkami, ktorými preteká voda, bez áut a plné turistov. Najľahšie sa stratíte tak, že budete všetko fotiť, ja som našťastie stíhala oboje - sledovať skupinku aj fotografické objekty. A keby aj nie, po tom, čo nám to najlepšie ukázala sprievodkyňa, sme mali dostatok času pochodiť si mesto aj samostatne.
Všetci turisti čakali v kilometrovom rade, aby videli Baziliku sv. Marka. Ja som nečakala. Rozhodla som sa, že to si nechám nabudúce a radšej som sa mestom poriadne poprechádzala. Chcela som ho cítiť na vlastnej koži :)
Výsledkom je kopa malých, milých zážitkov. Napríklad, keď sme kupovali zmrzlinu, obsluhovala nás pravá Talianka. Temperamentná, usmievavá, zlatá. Tomu som sa fakt potešila. A ešte keď sme sa tlačili tými mikro uličkami. Alebo ako sme všetci "museli" kúpiť aspoň jednu malú benátsku masku.
Inak tu bolo tiež dosť otravných černochov s "LV" a inými "značkovými" tovarmi. Dojem ešte trochu kazilo počasie, ktoré pripomínalo to dnešné na Slovensku (zatiahnuté, upršané). (A že sme boli hladné, lebo tousty,kvôli ktorým som vstávala skôr, sa hneď rozchytali.)
Na konci našej návštevy sme si už len tak posadali pri kanál. Všade boli čajky, po vode sa plavili taxíky, turistické plavidlá, kde tu vyšlo slnko...Cítila som sa parádne.
Jasné, že nie všetci boli z toho tak mimo, ako ja. Ale ak ste človek, čo vie vnímať aj to nadzmyslové, nepomenovateľné, ste na správnom mieste. O Benátkach turisti vravia, že kvôli tomu kanálu smrdia. Ja tvrdím, že vďaka nemu majú tú neopakovateľnú atmosféru. Alebo ako povedala moja kamarátka Natália "tu by som vedela napísať knihu", ten pocit to bol. :)

Katka





frajer - vodič gondoly...

...plaviaci sa uzučkou uličkou.
najkrajší most v Benátkach


natešená ja so strapatým účesom

niečo pre Lucku :))
a niečo pre Lujzu :)



na budúce už prídem v páre, ako títo :))

 Ktoré mesto ste navštívili cez prázdniny vy?! Boli ste už v Benátkach? 





1 komentár:

  1. Ja som bola v Londýne :)
    Úplne ma dostal :) rovnako ako teba Benátky :)

    OdpovedaťOdstrániť