streda 16. júla 2014

Piknik

Piknikovanie sa zmenilo. Kým predtým to bola top udalosť s niekoľkými druhmi jedál, s košíkmi, s hromadou blízkych, teraz sme šťastní, keď sa niekde len tak „vykotíme“ do trávy a užívame si, že sme mimo (alebo aspoň trochu ďalej) od mestských výfukov, sklených budov a betónovej džungle.
Piknik. Pod týmto pojmom si hneď predstavím typickú scénku z amerických filmov, kde zaľúbenci ležia v tráve na červeno-bielej kockovanej deke a vedľa seba majú košík plný sendvičov a vína.
Piknik v štýle impresionizmu - to je slnko, pestrofarebné deky, nádherné dobové šaty a hlavne kopec dobručkého jedla. Ak je navyše miestom konania Dražovský kostolík, o krásny deň je postarané. Len tak sedieť, napchávať sa koláčikmi a zapíjať ich bezchybnou kávičkou, pozerať do diaľky a vychutnávať si letný vánok (v našom prípade by sa síce dalo hovoriť o riadnom vetrisku, ale to nevadí :-) ) v tej najlepšej spoločnosti - proste sobotňajšia pohodička.




Oficiálny názov udalosti bol Raňajky v tráve a hoci ja som si doma niečo predsa len zajedla (čo už so mnou narobíte), poctivo som si rozložila deku, vytiahla maminine koláče a s výhľadom na Nitru som si piknik naozaj užívala.
Žiadni zaľúbenci, ale najbližšie kamarátky, s ktorými sme sa tlačili na malých dekách, namiesto sendvičov na mňa/nás čakali zdravé dobroty (aj keď občas sme zhrešili) a víno nahradila voda s citrónom (pivo s citrónom, Lujza! :D ).
Škoda len, že sa mi nepodarilo zohnať nejaké dobové kvetinkové šatôčky :-( Ako naschvál som jedni našla o pár dní na to v sekáči. A iba za euro!...Možno budúci rok.
Jedinou chybičkou krásy bolo ostré slnko, ktoré sa nám postaralo o ,,mierne'' opálenie v štýle ,,na sedláka''  (rozumej podľa šortiek a tielok / šiat) a pár bezsenných nocí.
V ľahkej sukni, takže moje nohavičky vďaka pofukujúcemu vetru videl asi celý kopec, s horiacimi plecami, ktoré sa celý nasledujúci týždeň poctivo šúpali, a v dobrej spoločnosti. Čo viac si priať? 
Musím povedať, že som sa cítila veľmi super, a tie 4 hodinky prešli ako voda. (To vďaka tej dobrej spoločnosti.) Takýchto dni by malo byt oveľa viac. Naozaj. :)

3 z Nitry
Katka, Lucia, Lujza







1 komentár: